Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az Adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzatunk értelmében.
2.390 Ft
SzóKiMondóka Testrészek mesesorozat: Test

SzóKiMondóka Testrészek mesesorozat: Test

2.390 Ft
Kívánságlistára teszem

Leírás

2016 nyarán indítottuk el a Testrészek könyvsorozatot: az 5 kötetből álló mesesorozat tanulságos, kedves meséken keresztül mutatja be a gyerekeknek a testrészeiket, amelyekkel érzékelik és felfedezik a körülöttük lévő világot. A történetek főszereplője természetesen itt is Móna, de ezúttal csatlakozik a kalandokhoz kisöccse Marci is. A Testrészek mesesorozat ötödik, záró kötetében két mesét olvashatunk. Az elsőben Móna és Marci bábjátékot játszik, és addig vezeti a mese fonalát, míg végre egymásra találnak a testrészek, és összeáll azokból egy ember. A Testmesében egy óvodás föld napi ünnepség kapcsán a gyerekek minden érzékszervükkel megtapasztalják a Földet, és gondolataikkal segítenek neki. Lackfi János tréfás gyerekverse egyenként mutatja be a testrészeket, majd egységüket is. Ahogyan a szavakból összeállnak a mondatok és a gondolatok, úgy áll össze testrészekből a test. A szövegben kiemeltük a legfontosabb szavakat, mellette a jelentésüket lerajzoltuk, így a még olvasni nem tudó, óvodáskorú gyermekek az illusztrációk alapján tudják mondani a mesében soron következő szót – ezáltal megértik az olvasás logikáját, és közelebb kerül hozzájuk az írott szöveg is. Míg szüleik ölében ülve közösen nézik a mesekönyvet, kimondják a szavakat, megfigyelik a szóalakokat is, vizuális memóriájuk fejlődik, készülnek az olvasásra. Ez a rendhagyó tördelés a SzóKiMondóka olvasóvá nevelő módszertanának fontos eleme. A mesében szereplő kérdéseket megválaszolva személyes élménnyé válik a közös olvasás. A történeteket már ismert és új mondókák, dalok egészítik ki. A mese olvasása közben mi is dalolhatunk, mondókázhatunk gyermekünkkel, így megvalósul a zenei fejlesztés is. Az interaktív táblácskákon kérdéseket helyeztünk el, amelyeket átgondolva, megválaszolva személyes élménnyé válik a közös olvasás, a gyerekek aktív résztvevői lehetnek a történetnek. A szövegben kiemeltük a fontos szavakat, mellette lerajzoltuk a jelentésüket, így a még olvasni nem tudó, óvodás korú gyerekek ismerkedhetnek az olvasás lényegével. Míg szüleik ölében ülve közösen nézik a mesekönyvet, megfigyelik a kiemelt szavak alakját, vizuális memóriájuk fejlődik. A nagyobbaknak pedig ezzel megkönnyítettük az önálló olvasás kialakulását. Nem csak alanyesetben találkozunk kiemelt szavakkal, hanem a ragokat is megfigyelhetik a részletekre figyelmesebb gyermekek. Miért fontos felkeltenünk a legkisebbek figyelmét a szavak iránt? Szavakkal vagyunk körülvéve. S ha nem keltjük fel kellő időben gyermekeink érdeklődését a szavak iránt, akkor marad a kívülről jövő, képek alkotta világkép, ami szegényesebb, mint amit magának alkotna meg a szavak útján. A szavak a fantázia és a képzelet motorja.

Az oldal tetejére